Übertragungstechnik für Außenproduktionen

The fundamentals of choosing a camera for outside broadcast are slightly more rigorous than those for a studio production. The most obvious difference is, that the lighting is not under the control of the television production. Therefore, the camera has to be able to deliver good quality images even under adverse lighting conditions, such as low-level lighting and lights that produce video flickering during slow-motion. The problem is compounded with the need to use long zoom lenses, which inevitably have smaller maximum apertures. The top requirement for an OB camera is to have as much sensitivity in the imager as possible, combined with very low noise electronics in the front end. The contribution shows a possible solution.

Klaus Weber: Bei der Auswahl einer Kamera für den Außenübertragungseinsatz sind die Grundvoraussetzungen anders als für ein System für eine Studioproduktion. Unkontrollierbare und ungünstige Lichtverhältnisse, wie zum Beispiel bei schwacher Beleuchtung und mit Kunstlicht erschweren die Aufnahme. Werden zudem Zoom-Objektive mit großen Brennweiten eingesetzt, deren Maximalblenden geringer sind, sind die Probleme noch offensichtlicher. Daher muss eine Ü-Wagen-Kamera eine hohe Lichtempfindlichkeit am Aufnahmesensor kombiniert mit geringem Rauschen der Elektronik haben. Im Beitrag wird eine mögliche Lösung vorgestellt.

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