Kunstforschungsprojekt „Wearable Theatre“ – Literatur, Storytelling und Medienkunst im virtuellen Raum

The research and art project „Wearable Theater. The Art of Immersive Storytelling“ of Fachhochschule St. Pölten examines the dramatic, narrative and structural potential of Virtual Reality (VR). The objective of the project is to open up and use 360 ° VR medium as an experience form for literary subjects. To start the investgations, the project team selected authors with an existential atmospheric narrative tone: Fjodor M. Dostoevsky, Albert Camus and Max Frisch.

Markus Wintersberger: Das Forschungs- und Kunstprojekt „Wearable Theatre. The Art of Immersive Storytelling“ der Fachhochschule St. Pölten untersucht „Virtual Reality“ (VR) auf ihr dramatisches, narratives und strukturelles Potential. Ziel ist das Erschließen und Nutzen des 360°-VR-Mediums als Erlebnisform für literarische Stoffe. Als Ausgangspunkt der Untersuchungen werden Autoren mit existenziell atmosphärischem Erzählton ausgewählt: Fjodor M. Dostojewski, Albert Camus und Max Frisch.

Zum Artikel >>